perjantaina, huhtikuuta 07, 2006

Kenellä on voima puolellaan

Unkarissa on meneillään pääministerivaalit ja siitä syystä hämäriä miesten naamoja tuijottaa lyhtypylväissä, seinissä ja rakennustelineissä. Parhaimmillaan kuvan koko on ollut jotain 4 kerrosta korkea ja saman verran leveä. Lisäksi televisiossa pyörii mainoksia ja vaalikeskusteluja kuin mitään muuta elämää ei olisikaan. Mutta sellaistahan se taisi meilläkin olla presidentin vaalien aikaan.
Pongasin kuvassa olevan lehden mainoksen muutaman lehtikioskin seinästä ja sain viimeinkin aikaiseksi myös lisätä sen tännekin. Ymmärtääkseni kuvassa on kahden valtapuolueen ehdokkaat... kumpikohan noista on se paha kaveri Stawasta?
Ensimmäinen vaalikierros on nyt 9.4. sunnuntaina, joten epäilen vahvasti että vaalikeskustelujen määrä kasvaa televisiossa.
Onneksi se ei minua liikuta, sillä minulla näkyy HBO!!! Tosin hassu unkarilainen versio siitä. Minulla ei ole mitään valittamista ohjelmien suhteen, elokuvat ovat alkuperäiskielellä, eikä niihin ole edes sisällytetty unkarilaista tekstitystä. Ainut ongelma on silloin, kun ohjelmien välillä kerrotaan mitä tulee seuraavaksi ja se on sitten unkariksi. Onneksi www.hbo.hu sivuilla näkyy myös alkuperäinen nimi, jos vain jaksaa mennä katsomaan haluamansa ohjelman kuvausta.
Pääsen seuraamaan taas Deadwoodia, mikä tosin tulee noin kuukauden myöhemmässä tahdissa kuin Suomessa. Toisaalta minulla on jäänyt sen verran monta jaksoa näkemättä että ainoastaan kaksi seuraavaa osaa ovat uusintaa minulle.

Ei kommentteja: