sunnuntaina, syyskuuta 10, 2006

Tuhlailemassa

Jee! Perjantaina tuli paikalliselle tilille Turkan viimeinen työttömyyspäivärahapläjäys täällä. Päätin heti silloin lähteä shoppailemaan, mutta huonoksi tuuriksi en saanut nostettua käteistä kuin 50 000 HUF. Voi surku... jouduin sitten pää kumarassa laahustamaan takaisin hotellille.
Lauantaina heräsin jo 6:30 odottelemaan kauppojen avautumista ja samalla kävin hakemassa päivän 50 000 HUF annoksen. Nopsaan ensimmäiseen ratikkaan ja suunta kohti Mammuttia. Olimme aiemmin käyneet Turkan kanssa katselemassa mistä saisi haluamaani kameramallia ja Mammut Parkissa oli ainut sellainen liike.
Olen erittäinen iloinen etten edes harkinnut kortilla maksamista, nimittäin siinä vaiheessa kun kassaan lyötiin summaa ilmoitettiin minulle että täällä käy vain käteinen. Siis miten voi olla kameraliikkeitä mihin käy vain käteistä?!? Ja siellä sentään myytiin järjestelmäkameroita, jotka maksaa Suomessa tuhansia euroja.

Tässä on viimeinen kuva vanhalla kameralla otettuna. En edelleenkään jaksa ymmärtää että joku voi ottaa syyskuussa aurinkoa. Samalla kuitenkin minua pelottaa että miten viluissani olen kun palaan takaisin Suomeen ja siellä onkin 10 astetta vähemmän lämpöä kuin täällä.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Paljonko 50 000 HUF on EUR? Tai siis, että onko se paljon vai vähän rahaa siellä, kun hintataso on kuitenkin eri kuin täällä kylmässä ja sumuisessa Helsingissä.

(Joo, ehkä sen saisi selville Forexin sivuilta, mutta mä olen vain nyt niin laiska ja menossa nukkumaan. ;) )